Kategori: NYHETER (Sida 20 av 35)

Städdag Påskdagen 17/4 kl 11.00

Årets höjdpunkt. Vi kommer samla ihop allt påskris och sätta fyr på det. Gammal tradition. Sen kommer vi bjuda er på grillbuffe

Innan har Stoffe ,Åsa, och Niclas gjort en hjälteinsats ihop med johan med sin hjullastare. Dom grävt bort 106,2 ton grus runt klubbhuset och återbördat det till stranden.

Glöm ej betala medlemsavgiften

till postgiro 793342-7

junior 300kr

vuxen 500kr

Familj 750kr

Väl mött och glad påsk

ÖWC

Nu ni

Stranden blivit väldig fin
Som ni ser har vatten försvunnit och Surfcenter blivit torrlagt så Anders kan sälja glass

Grabbarnas arbete med gräva kanal gjorde nytta. Tyvärr lyckades även tömma sundet på vatten också.

Tömning påbörjad

Niklas och Stoffe nu påbörjat vattentömning av riggyta. Så att inte några fåglar får för sig häcka där i vattenlandet

Var ju lätt tog bara 7 timmar att gräva kanal
Vilken kanal dom grävt. risk att ädelfisk vandra upp

Hela öwc tackar dessa herrar

Storm på Storm och högvatten

Nu är riggytan surfbar
Och där ligger våra skylt surf o bad
Hm
Vår grillplats

När havet dragit sig tillbaks och städdagen kommer lär vi behöva all hjälp vi kan få

Så här har det aldrig någonsin sett ut. Mycket längs sandbergen och Kleva också

Vi får nog säga att Greta inte är helt fel ute

GOTT NYTT ÅR

Och god fortsättning på er. Visst vi matas med nya nedstängningar världen över

Men bara sjöbrisarna kommer igång och starskottet för första slalomtävlingen så fixar sig det mesta.

GOD JUL

För att inte sprida smitta över gränserna har nu tomten munskydd och convidpass

God jul på er alla önskar tomten

ÖWC

Städat och klart!

Då är klubbhus och strand redo för lite välbehövlig vintervila. Fyra tappra själar, ingen nämnd ingen glömd, putsade klubbhuset, flyttade klubbutrustning, parkerade båten och rensade runt klubbhuset.

Att höststädningen gjorts innebär även att om man vill nyttja klubbhuset under senhöst och vinter så är det extra viktigt att hålla rent efter sig och eftersom soptömningen avslutas för säsongen, ta med eventuella sopor hem!

Vattnet kommer att vara igång några veckor till, därefter gäller vattenflaska till kaffebrygden.

Välkomna tillbaka under våren och sommaren 2022!

/Styrelsen

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026 ÖWC!

Tema av Anders NorenUpp ↑